فلورانس اسکاول شین (Florence Scovel Shinn) در تاریخ 24 سپتامبر 1871، در "نیوجرسی" آمریکا، در یک خانواده‌ كهن "فیلادلفیایی" متولد شد. پدرش "آلدِن کُورتلَند اسکاول" و مادرش "امیلی هاپکینز اسکاول" نام داشتند. فلورانس اسکاول شین، در شهر "فیلادلفیا" و در مدرسه " Friends Central School " از مقطع متوسطه فارغ التحصیل و سپس به دانشکده هنرهای زیبای آکادمی "پنسیلوانیا" راه پیدا کرد جایی که با همسرش آینده اش یعنی "اوِرِت شین" (1953-1876) که یک هنرمند بود آشنا شد. این ازدواج در سال 1912 به جدایی انجامید. با همه گیر شدن موج معنویت در آمریکا در نیمه دوم قرن بیستم، اسکاول شین هم با سردمدران این جنبش همراه شده و از جمله بانیان پایه گذاری کلیساهای وحدتی نام گرفت. شین به عنوان بخشی از جنبش اندیشۀ نوین درنظر گرفته می شود، همانطور که در تألیفاتش از سبک نویسندگانی چون "فینیس کوئیمبی"، "اِما کُورتیس هاپکنیز" و "چارلز فیلمور و میرتِل فیلمور" از بنیانگذاران یونیتی چِرچ (اتحاد کلیسا) پیروی می کند. وی سالیان بسیار در مقام نقاش و متافیزیسین و سخنران، نامی پرآوازه داشت. آثار او در زمینه فلسفه و حکمت با انتشار کتاب "بازی زندگی و نحوه بازی آن" که در سال 1925 توسط خودش به چاپ رسید، آغاز شد. فلورانس سرانجام در سال 1940 در گذشت. 
فلورانس در دانشکده هنرهای زیبای "پنسیلوانیا"  با هنرمندی به نام "اوِرِت شین" آشنا و با وی ازدواج کرد. "اِورت"، صحنه ای را برای اجرای نمایش در مجاورت سوئیتشان بنا کرد و سه نمایشنامه نوشت که فلورانس نقش اصلی آنها را بازی می کرد. "اورت شین" به عنوان یکی از اعضای مکتب "واقعگرای آمریکا" مشهور شد و فلورانس نیز به عنوان یک تصویرگر شروع به کار کرد. آنها در سال 1912 از یکدیگر جدا شدند. 
پرآوازه‌ترين كتاب اسکاول شین، با نام "چهار اثر از فلورانس اسكاول شين" گنجينه‌‌ای از چهار اثر زیر است: 1- بازی زندگی و راه این بازی (1925) 2- گفتار تو، عصای معجزه‌گر تو است (1928) 3- در مخفی كاميابی (1940) 4- نفوذ گفتار (1945) مروری بر کتاب بازی زندگی و نحوه بازی آن آثار او در زمینۀ فلسفه و حکمت با انتشار کتاب "بازی زندگی و نحوۀ بازی آن" که در سال 1925 توسط خودش به چاپ رسید، آغاز شد. کتاب "بازی زندگی و نحوۀ بازی آن" شامل نقل قولهایی از انجیل و توضیحات داستان گونه درک مولف از خدا و بشر می باشد. فسلفۀ وی، پیرامون قدرت مثبت اندیشی و معمولاً شامل تعالیمی است که باید در کلام یا رفتار بکار گرفته شود. 
در نیمه دوم قرن بیستم که غرب، به خصوص آمریکا دچار دگرگونی روحی و معنوی شد، جنبش اندیشه نوین با فعالیت افرادی چون "چارلز فیلمور" (پایه گذار کلیسای وحدتی)، "اِما کورتیس هاپکینز" (نویسنده فمینیست آمریکایی)، "فلورانس اسکاول شین" و "کاترین پاندر" (نویسنده کتاب قانون توانگری) مؤثر افتاد و هر کدام در جای خود، سنگی از این بنا را نهادند و بانیان پایه‌گذاری کلیساهای اتحاد نام گرفتند. پایه گذاری کلیسای وحدتی اسکاول شین از پایه گذاران کلیسای اتحاد (Unity Church/Unity) در آمریکا بود. کلیسای اتحاد که در 1889 در"کانزاس سیتی" (Kansas City) از سوی "چارلز فیلمور و میرتل فیلمور" (1845–1931) بنیان‌گذاری شد، مأموریت خویش را تبلیغ مسیحیت کاربردی مثبت اعلام کردند. تأسیس کلیسای اتحاد در راستای همسویی با جنبش اندیشه نوین (New Thought) صورت گرفت. به عبارت روشن کلیسای اتحاد بخشی از جنبش گسترده اندیشه نوین بود که همسو با نهادها و سازمان‌های دیگر، زیر چتر اندیشه نوین قرار گرفت. بنا به اعتقاد بعضی از رهبران اندیشه نوین، سال 2012 نه تنها پایان جهان نیست که تولدی تازه است و بشریت تجربه معنوی جدیدی را آغاز خواهد کرد. در میان پدید آورندگان اندیشه های نوین، اسکاول شین به خاطر چاپ اولین کتابش در سال 1925 به نام "بازی زندگی و نحوۀ بازی آن" به شهرت رسید . فلسفه اسکاول شین شین فلسفه اش را به این صورت بیان می کند: نیروهای نامرئی در حال اثر گذاری روی فردی هستند که هر چند ندانسته اما همواره با دست خویش به ریسمانها چنگ می زند. از آنجایی که واژگان داری نیروی ارتعاشی هستند ، هر کلامی که از زبان فرد خارج می شود توسط خود فرد شروع به جذب شدن می کند. 
محورهای اصلی اندیشه‏ اسکاول شین اسکاول شین در محورهای متعددی سخن رانده و به تفسیر مفاهیم گوناگونی در آثارش اقدام کرده است. تمام افکار اسکاول شین را می‌توان به یک محور برگرداند و همه را برآمده از این باور تحلیل کرد. بر اساس این باور، روح (ذهن) آدمی سه لایه دارد. لایه‌های روح (ذهن) آدمی در نگاه اسکاول شین به این شرح است: لایه اول شخصیت آدمی، ذهن استدلالی یا همان ذهن هشیار است که انسان با آن، زندگانی روزمره خویش را می‌نگرد و مرگ و بیماری و فقر و تنگنا را مشاهده می‏کند. یکی از کارهای اصلی ذهن هشیار، تأثیرگذاری بر ذهن نیمه هشیار است. لایۀ دوم شخصیت هر فرد، ذهن نیمه هشیار اوست. ذهن نیمه هشیار توان فهم و استدلال ندارد، هر فرمانی به آن داده شود، آن را دریافت کرده و همان را انجام می‌دهد. هر آن چه آدمی عمیقا احساس یا به روشنی مجسم کند، بر ذهن نیمه هشیار نفوذ کرده و آن گاه است که مو به مو در صحنه زندگی ظاهر می‌گردد. در لایۀ سوم، «ذهن برتر» قرار دارد. ذهن برتر که همان «هشیاری برتر» است، جایگاه «طرح الهی» انسان‌هاست. این طرح در درون هر فرد قرار دارد و قلمرو آرمان‌های الهی زندگی انسان و طرح خدایی زندگی انسان بر روی زمین است. به عبارت روشن تر، هر انسانی صاحب طرحی الهی است که الگوی کامل سعادت وی است. برداشت ناقص از ادیان ابراهیمی دیدگاههای اسکاول شین دارای نواقصی در برداشت از ادیان ابراهیمی است. بیشترین و اصلی ترین میزان تضاد وی با ادیان ابراهیمی اعم از اسلام، مسیحیت و یهود، اعتقاد به تناسخ است. گرچه هر سه دین ابراهیمی تناسخ را کفر آمیز می دانند اما فرقه‌هایی از عرفانهای کاذب سعی درآمیختن دیدگاههای ادیان ابراهیمی با تناسخ دارند. فرقه تفکر نو که اسکاول از مبلغین آن بود از این جمله‌اند. اولین بار و چندی پیش از این فرقه، "انجمن تئوصوفی" تلاش کرد تا تناسخ را در میان مسیحیان رواج دهد. هم چنین فرقه تفکر نو از مبلغان "پانته ایسم" یا "همه خداگرایی" است واین موضوع نیز در کتب اسکاول دیده می شود که با توحید که از بنیادی ترین بینشهای ادیان ابراهیمی خصوصا اسلام است، زاویه دارد. گرچه برخی غربیان از سر نا آگاهی از مفاهیم عرفان اسلامی تلاش کرده اند دیدگاه برخی از صوفیان مسلمان را با "پانته ایسم" درآمیزند که ناشی از عدم تسلط به متون عرفان اسلامی و دقایق آن است. همچنین "پانته ایسم" از سوی متکلمان مسیح نیز رد شده است. نظریه اسکاول شین در باب ندای درون همان نگرش دین در باب وجدان، فطرت و یا حکم عقل نیست؛ بلکه ندای درون در اندیشه شین، ترکیبی از گرایشات حق‌طلبانه آدمی و امیال دنیوی است که در متون دین و معارف اسلام از آن به "هوی" تعبیر شده است. اسکاول شین در زمره معنویت‌های ذهن‏گرا قرار دارد. اساس اندیشه شین به ذهن نیمه هوشیار برمی‌گردد. خانم شین با این ادعا که اگر کسی به اتحاد بین ذهن نیمه هوشیار و ذهن کاملا هوشیار توفیق یابد به هدف خلقت و حقیقت هستی دست یافته، نوعی از عرفان و معنویت را پذیرفته است. انعکاس برخی از آموزه های مسیحیت در آثار رشین مرام اسکاول شین مزایایی دارد که در بسیاری از معنویت‌های وارداتی یافت نمی‌شود. این مزایا مربوط به محورهایی است که در ادیان الهی نیز مورد تأکید قرار گرفته است. وی از آنجا که خود را مسیحی معتقد و مومن می‌داند و خود یکی از رهبران بعضی از جنبش‌های مسیحی بوده است، بعضی از آموزه‌های اخلاقی دین مسیح را در کتاب‌هایش منعکس کرده است. اما کاستی‌ها و آسیب‌های اندیشه وی را نباید از نظر دور داشت. 
فلورانس اسکاول شین در 17 اکتبر 1940 درگذشت. 

تاریخ ایجاد:۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۰:۴۲:۱۵

آخرین بروزرسانی:۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۰:۴۲:۱۶

فلورانس اسکاول شین

خلاصه زندگی نامه

 فلورانس اسکاول شین، تصویرگر کتاب و هنرمند آمریکایی که در اواسط سالهای زندگی اش تبدیل به یک مربی مذهبی در باب اندیشه های نوین و نویسنده مسائل فسلفی و حکمت شد. 

ورود/ثبت نام

اسناد و مراجع